Ruim 10.000 mensen bezoeken de Good Farming Star- en De Groene Weg-varkenshouders tijdens de AH Buitendag

Tijdens de Albert Heijn Buitendag op Tweede Paasdag (maandag 17 april) openden boeren, telers en leveranciers van Albert Heijn hun schuur- en staldeuren voor het publiek. Zes Good Farming Star varkenshouders en drie biologische varkenshouders van De Groene Weg hebben deze dag als trotse ondernemers laten zien waar ons varkensvlees vandaan komt. In totaal bezochten ruim 10.000 mensen deze dag één van de varkensbedrijven.

Door het hele land waren de ondernemers vanaf 11 uur druk in de weer om hun bezoekers te laten zien hoe ze iedere dag hun producten zo lekker en vers mogelijk in de schappen van Albert Heijn krijgen. De varkenshouders, Vion medewerkers en Albert Heijn hebben zich enorm ingezet om deze dag tot een succes te maken. Er werden allerlei activiteiten georganiseerd. Zo kregen de bezoekers onder andere een rondleiding door het bedrijf, konden ze vleesproducten proeven en voor de kinderen was er een quiz over varkens. Het was een succesvolle dag en een mooie samenwerking om mensen te laten zien waar en hoe de producten die in de supermarkt worden verkocht, worden geproduceerd.

 

Met de AH Buitendag wil Albert Heijn haar klanten de kans geven met eigen ogen te zien waar en hoe de producten die in de supermarkt worden verkocht, worden geproduceerd. De dag is vooral ook bedoeld om kennis te maken met agrarische ondernemers die aan de basis staan van de vele verse producten in het winkelschap. Vion en De Groene Weg hebben de deelnemende varkenshouders ondersteund met promotionele middelen en helpende handen. Het resultaat van deze dag is positieve beeldvorming over de Good Farming Star- en biologische keten van boerderij tot en met afnemer door transparant te zijn naar de burger en consument.