Retail

De Nederlandse consument kan op elk moment van de week beschikken over hoogwaardig lekker en vers varkensvlees. Om deze marktvraag goed in te kunnen vullen moeten de verschillende schakels in de keten nauw samenwerken. Veehouders zorgen samen met Vion voor een goede basis voor de verwerkende industrie. Een goed georganiseerd logistiek proces is vervolgens nodig om het vlees in de gewenste vorm en verpakking op het goede moment in de winkels te krijgen.

Vion neemt de wensen en eisen van de markt als uitgangspunt voor zijn productie. Daarvoor heeft Vion vier marktconcepten ontwikkeld: Good Farming Global, Good Farming Star, Good Farming Welfare en Good Farming Organic. Voor elk concept zijn andere afnemers.

Specials en innovatie

Voor ieder seizoen worden nieuwe, onderscheidende concepten ontwikkeld die inspelen op de actuele trends. Het is een belangrijke voorwaarde voor het goed vermarkten van varkens- en rundvlees. Pasen, kerst en het barbecueseizoen zijn in de basis de momenten waarop specialiteiten zijn terug te vinden in het vleesschap van de supermarkten. De kerstperiode en het BBQ seizoen zijn daarmee ook de belangrijkste tijden voor de afzet van vleesproducten.

Volg VION

Nieuws

Ruim 10.000 mensen bezoeken de Good Farming Star- en De Groene Weg-varkenshouders tijdens de AH Buitendag

Vion verbetert opnieuw prestaties en publiceert eerste corporate social responsibility rapport

Actiegroep ‘The Save Movement’ voert actie bij Vion-vestiging in Boxtel

Terugroepactie gerookte snijworst

Pulled Meat ‘Next Level’